نشست تخصصی مولفه های اقتدار جهانی انقلاب اسلامی فرصت ها و چالش ها

مدیر فنی

نشست تخصصی مولفه های اقتدار جهانی انقلاب اسلامی فرصت ها و چالش ها

.

نشست تخصصی " مولفه های اقتدار جهانی انقلاب اسلامی"  فرصت ها و چالش ها به مناسبت بزرگداشت " حماسه عظیم 9 دی" با حضور دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و دکتر علی  بهادری جهرمی رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه،  در سازمان مرکزیدانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

 در این نشست ضمن بررسی مولفه های اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی ایران سخنرانان نشست به نقاط قوت و چالش های آن پرداختند.

 دکتر قاضی زاده با بیان  چرایی مخالفت دائمی دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی و رویکرد آنان، به تشریح موضوع قدرت از نگاه های مختلف و فلسفه سیاست پرداخت و گفت:  400 سال است که دنیای غرب به دنبال این است که بگوید خدا امری خصوصی و جدا از سیاست است، انقلاب اسلامی پس از صدر اسلام اولین انقلابی بوده که موضوع حاکمیت و حکومت  حق را به دست گرفته است.

وی ادامه داد: دشمنی جهان خواران با ما علاوه بر منافع مادی و موقعیت ژئو پلتیک، به طور خاص دشمنی فرهنگی است اینکه سعادت و غایت انسان چیست؟ و انسان قرار است به کدام سمت هدایت شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طراحی های دشمنان برای مقابله با ایران پس از جنگ تحمیلی تصریح کرد: پس از مایوس شدن دشمن از رویارویی مستقیم، برنامه ریزی برای تغییر ذائقه ایرانیان و سبک زندگی، برنامه ریزی برای تغییر نظام محاسبانی سیاست مداران، مسئولان و طبقه ممتاز و افزایش تدریجی و پیش رونده کارشکنی اقتصادی سه طرحی بود که دشمنان برای ان برنامه ریزی کرده اند.

وی با اشاره به نگاه توحیدی در کشور، اظهار کرد: در نگاه توحیدی رابطه مردم و دولت رابطه امت و امام امت است و پیروان ان بدون مرز هستند، اوج قدرت نظام جمهوری اسلامی در همین است.

دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تلاش دشمنان متمرکز بر این نقطه و جدا کردن امام و امت است، گفت: کار فتنه نیز ایجاد سوئ تفاهم، سوال و شبه است و صلاح مقابله با آن بصیرت بخشی.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم این نهضت با قدرت پیش رود محکم تر از قبل نیاز به انقلاب سازکاری در نحوه اداره کشور داریم، ساختار سیاسی و حکومتی مبتنی بر این نظام فکری شکل گرفته اما اقتصاد، فرهنگ و تعلیم و تربیت از این جنس نشده و اگر جنس این مکتب شود آن اوج تمدنی و تعریف از جامعه مدنی مهدوی و به تعبیر رهبری در بیانیه گام دوم جامعه الگوی ظهور پیش خواهد آمد.

 همچنین در این نشست دکتر بهادری جهرمی با اشاره به معلمان و پرورش دهندگان آنان به عنوان بصیرت آفرینان جامعه، گفت: اگر قرار است تحولی اتفاق بیفتد از بستر آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت و از بستر شما و شاگردان شما محقق می شود.

وی دو عامل مکتبی بودن (دین سالاری) و مردمی بودن (مردم سالاری) را مهمترین مولفه های اقتدار جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: در غرب هرچه تلاش شد که بگویند حتما و باید این دو عامل از یکدیگر منفک باشندتا به منافع مادی در این بستر برسند برخلاف ادعای رایج در هم تنیدگی و جمع این دو در جمهوری اسلامی در منصه عمل مصداق و الگویی بود که برای دنیای حاضر چالش ایجاد می کند، پس این الگو نباید کارآمد باشد و به نتیجه برسد. اگر برسد بنیان نظریه مقابل با شکست مواجه می شود.

رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، تصریح کرد: اختلاف ما با دنیای غرب و  نظام حاکم بر دنیای جهانی، اختلاف بر زیر سوال رفتن منافع دنیای غرب  است، چراکه  مسائل اساسی که  دنیای غرب در ذهن مردم ایجاد کرده بود در عرصه عمل با عملکرد جمهوری اسلامی زیر سوال رفته است.

وی با اشاره به چرایی پیشگامی ایران در استقلال، گفت: پیشگامی ایران در استقلال ناشی از این بود دو عامل مکتب و مردم پشتیبان استقلالشان بودند هم در اندیشه مکتبمان با قاعده و نمود های متعدد که دارد و هم مردم به عنوان مدافع استقلال با مقاومت، نوع نگاه و عملکردشان از تحقق حداکثری استقلال و مفهوم عملی ان پشتیبانی می کنند.

دکتر بهادری جهرمی ولایت را هدیه بزرگ الهی  و لنگرگاه ثبات کشور برشمرد و افزود: مکتبی بودن ما هدایا و آثار جدی به دنبال داشته که منشاء اقتدار جهانی ما است و فکر نمی کنم خودمان نیز به درستی میزان مزایایی که ولایت برای اقتدار، حاکمیت، مردم و رشد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور داشته هضم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه اگر مردمی بودن در امتداد مسیر مکتبی بودن باشد نتیجه میشود حماسه ای مانند 9 دی، گفت: دنیای غرب به سادگی نمی تواند این اتفاقات را هضم کند و مفهوم مکتب مردمی و مردم مکتبی را درک کنند و چون درک نکردند نمی توانند هضم کرده و به ان ضربه بزنند، تا هنگامیکه امام هدایت گی کند و به عنوان لنگرگاه ثبات حلقه ایجاد وحدت بین مردم باشد و مردم به دور ایشان جمع شوند هیچ چیزی کشور را تکان نخواهد داد.

رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، ادامه داد: هر کجا مردمی و مکتبی بودن درهم تنیده و حفظ شود، اقتدار بیشتر و هرکجا ضعفی مشاهده می شود باید به این دو برگردیم که در کدامیک ضعف داشتیم، آیا موازین و شاخص ها بر مبنای اسلام بوده و در این راستا از ظرفیت های مردمی استفاده کردیم.

وی در پایان تصریح کرد: نیروی انسانی لازم برای همه حوزه ها از سرکلاس شما و شاگردان شما خارج می شود، برای کارامدی ضروری ترین نیروی انسانی کارآمد است که دوگانه اسلامیت و مردمیت را بتواند در عرصه عمل محقق کند، به همین خاطر نیازمند تحول در آموزش و پرورش مقدم بر تمام تحول ها در جهت رشد و پیشرفت کشور هستیم.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.